Faq
Nedenfor finder du Watertrades FAQ. Her besvarer vi nogle af de spørgsmål vi hyppigst får fra vores kunder. Kan du ikke finde svar på dine spørgsmål her, så er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os på mail support@watertrade.dk eller telefon 70605313.
Ombytning af CO2 flasker
Når du bestiller ombytning af CO2 flasker reserverer vi et ekstra beløb, som du kan se som reservation i din indkøbskurv, det er værdien af de flasker du skal sende tilbage til os. Dette er for at sikre at vi modtager betaling for flaskerne i tilfælde af at du ikke returnerer dem til os.
Du har 14 dage fra modtagelsen af dine nye flasker til at sende de gamle retur. Så snart vi modtager dine brugte CO2 flasker, frigives “reservationen”, og vi trækker naturligvis kun prisen for dine nye flasker.
Når du køber CO2 ombytning, har du 14 dage fra modtagelse af de fyldte CO2 flasker til at sende de tomme flasker retur til os. Hvis du uden varsel ikke returnerer flaskerne rettidigt, så trækker vi penge for flaskerne. Tøv ikke med at Kontakte os hvis du har udfordringer med at returnere flaskerne rettidigt, så finder vi selvfølgelig en løsning sammen.
Når du køber CO2 ombytning, har du 14 dage fra modtagelse af de fyldte CO2 flasker til at sende dine tomme flasker retur.
Alt du skal gøre for at sende flaskerne retur, er at tage dine nye flasker ud af pakken, og lægge de brugte flasker ned i den. I pakken med de nye CO2 flasker finder du også et forudbetalt returlabel, som du kan bruge. Når flaskerne er pakket, sætter du det forudbetalt returlabel på kassen og indleverer pakken hos din nærmeste GLS shop. Du kan se vores video guide til ombytning af flasker her.
Se guide til ombytning af CO2 flasker
Vores 2 kg samt 3.75 kg CO2 flasker leveres i en kasse klar til returnering. Du skal blot følge instruktionen der følger med, sætte returlabel på kassen og aflevere den i en GLS pakke shop.
OBS: For GROHE 425 gram CO2 flasker, følger der en special pakkelabel og beskrivelse med. Du må endelig IKKE bruge retur metoden via UPS da denne går direkte til GROHE og uden om Watertrade. Det vil derfor betyde at du ikke får dine penge retur da Watertrade ikke modtager pakken retur.
Hvis du uden varsel ikke returnerer flaskerne rettidigt, så trækker vi penge for flaskerne. Tøv dog ikke med at Kontakte os hvis du har udfordringer med at returnere flaskerne rettidigt, så finder vi selvfølgelig en løsning sammen.
Nej, det er desværre ikke muligt at returnere flere flasker end du bestiller. Antallet af returflasker skal stemme overens med antallet af bestilte flasker, for at returemballagen passer.
Vores CO2 flaske ombytningsservice er meget velegnet til virksomheder, vi tilbyder direkte omdeling til erhverv med GLS. Dertil tilbyder vi faktura- og EAN betaling.
Nej, vil tilbagekøber ikke dine gamle flasker, som du ikke længere skal bruge. Flasken er en ejendomsflaske ligesom man kender det fra gasflasker til grillen osv.
Levering og returnering
Hvis du har nået at bestille dine varer inden klokken 12, så vil de allerede blive sendt afsted samme dag så du har dine varer den næstkommende hverdag. Dette gælder ved levering til GLS pakkeshop. Vi omdeler også pakker til erhverv og privat. Men du vil afhængigt af hvad tid på dagen du bestiller din pakke, modtage den indenfor 1-2 hverdage
Når du bestiller CO2 flasker til ombytning er der altid gratis returfragt. Pakken kan indleveres ved din nærmeste GLS pakkeshop.
Vi har valgt at lave vores eget returneringssystem med returnering via GLS. Dette giver mere fleksibilitet til vores kunder, da der findes mange afleveringssteder i Danmark.
Ja, du skal blot kontakte os inden. Dette kan du enten gøre via vores chat som er åben kl 9-16, via vores kontaktformular eller ved at sende en mail til support@watertrade.dk. Alle mails bliver besvaret indenfor 12-24 timer.
Bestilling af CO2
Vi anbefaler at du altid har én fyldt flaske derhjemme imens de nye er på vej, dette selvfølgelig for at undgå at du løber tør for CO2. Hvis du bruger GROHES vandanlæg med 425 gram CO2 flaske, er der altid en startflaske med til anlægget. Du kan derfor sagtens bestille startpakken med 4 styk, da du så vil have 5 styk i alt, og dermed altid have en ekstra flaske derhjemme. Har du ikke en startflaske så kan de bestilles enkeltvis. Bestil en startflaske her.
Ved bestilling af 2 samt 3.75 kg CO2 flasker, leveres flaskerne altid i pakker med to flasker. For konstant at have en flaske til rådighed vil vi anbefale at du bestiller 2 kasser med 2 styk i hver, så har du altid CO2 til rådighed. Alternativt kan der bestilles en ekstra flaske separat.
Vedligeholdelse af anlæg
Du holder bedst dit GROHE anlæg ved lige, ved at rense anlægget 1-2 gange om året. Hvor hyppigt du bør rense netop dit anlæg, afhænger af hvor meget anlægget bliver brugt. Er det fx. på et kontor, hvor mange medarbejdere benytter anlægget dagligt, så vil vi anbefale at man får det renset 2 gange årligt. På den måde forlænger du også bedst anlæggets levetid samt garanterer rent vand til medarbejderne. Du kan bestille rens og service af dit anlæg her.
Det er forskelligt hvor stor kapacitet de forskellige GROHE vandfiltre har. Har du fx. et GROHE Blue/Red filter i størrelsen S så har det en kapacitet på 600 L. Hvor et filter i størrelsen L har en kapacitet på 2500 L. Dernæst er det naturligvis også forskelligt hvor meget vand der løber gennem filteret hver dag, alt efter forbrug. Men når det er tid til at skifte filteret vil displayet på hanen advare dig med et orange blinkende lys.
Ja, det er meget simpelt at skifte filteret. Det gamle skrues nemt af, så det nye kan skrues på. Du behøver ikke at slukke for vandforsyningen for at skifte filter. Hvis du har en servicepakke hos os, så udskifter vi filteret, når vi alligevel er ude og rense dit anlæg. Se hvordan du selv kan skifter filter hvis du bruger mere end et filter om året.
Guides til brug af GROHE anlæg
Hos Watertrade har vi udarbejdet et HelpCenter til dig med GROHE produkter. Her finder du et bibliotek af video guides til hvordan du skifter filter, skifter CO2 flasker på GROHE Blue anlæg og hvad diverse fejlkoder betyder og hvordan de fixes. Besøg vores HelpCenter HER.
Kontakt Watertrade
Du kan kontakte os enten via vores chat som er åben hverdage kl 9-16, via vores kontaktformular eller ved at sende en mail til support@watertrade.dk. Alle mails bliver besvaret indenfor 12-24 timer. Du kan også kontakte os på telefon 70605313.
Hvis du skal bestille service, kan du gå direkte ind og udfylde vores service kontaktformular her.